20 Şubat 2012 Pazartesi

Yırtık Çorap


Zengin bir adam ve üç oğlu varmış
Birgün baba oğullarına der ki;
Evlatlarım ben ölürsem eğer sizden isteğim benim sandıkta duran o yırtık çorabı giydirin ve o şekilde gömün der.
Çocukları hemen söze girer Allah gecinden versin baba ama olmaz biz çok zenginiz yırtık çorabı sana giydiremeyiz.
Gerekirse altın tozundan gerekirse hint kumaşından çorap yaptırır onu giydiririz.
Baba ısrarlıdır illaki o yırtık çorap diye.
Baba devam eder çorabı mutlaka giydirin ve bizim avukattan mal paylaşımıyla ilgili zarfı alın der.
Günün birinde baba ölür.
Çocukları vasiyeti yerine getirmek ister ama imam karşı çıkar.
Hayır dinimiz gereği ölen insanı çırılçıplak ve kefene sararak defnedilmelidir der.
Çocuklar ısrar etsede imam giydirmez, baba defnedilir .
Çocuklar babasının vasiyetini yerine getiremediğinden üzgündür.
Ama yapacak bişeyde yoktur.
Avukata giderler ve babalarının bıraktığı zarfı alırlar ve okurlar.
Zarfta aynen şunlar yazıyordu:
Gördünüz mü evlatlarım bir yırtık çorabı bile götüremedim öbür dünyaya.
Unutmayın bu dünyada mal mülk hepsi boşa...
Alıntı

4 yorum:

  1. Biliyordum bu hikayeyi, ama gel de yaşayanlara anlat, şimdi bizim de başımızda var bi miras meselesi, ne kadar meraklıymış herkes dedemin ölmesine...

    YanıtlaSil
  2. HOŞGELDİN;Baharcım çok bilinen bir hikayedir, ben yinelemek istedim...
    Dedene Allah Rahmet eylesin...
    Ara ara hatırlamamızda fayda olacağını düşünüyorum, ölüm soğuk elbet fakat gerçek...
    Tekrar görüşmek dileğiyle...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Çok ama çok doğru. İnsanız ve cahiliz!!Övünmemek lazım şuyum var bunum var diye. Hiç bir şey kimseye kalmıyor. Kalsa idi sultan Süleyman'a kalırdı değil mi??

    YanıtlaSil
  4. HOŞGELDİNİZ;Çok doğru söylüyorsunuz,Biz bazen dünya telaşına dalıyoruz ve farkındalığımızın dışına çıkıyoruz... Böyle hatırlatmalar olunca farkına varıyoruz, yorumunuz için teşekkürler...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...