26 Haziran 2014 Perşembe

Çocuğa Beş Mesaj

''Çocuğunuzla ilişkinizde aşağıdaki beş mesajı verdiğinizden emin olun. Sürekli bu bilinçle konuşur ve dinlerseniz, çocuğunuz duygu ve düşüncelerinin farkında olarak büyür ve sizin ona duyduğunuz saygı, onun kendine duyduğu saygının temelini oluşturur.''
~ Seni umursuyorum; sen benim için varsın, önemlisin.
~ Seni, olduğun gibi, yargılamadan kabul ediyorum; senin davranışında aksaklıklar olabilir; ama senin özün çok muhteşem ve orada hiçbir şey eksik değil.
~ Sen değerlisin; şu evrende senin gibi bir tane daha yok. Ailedeki her bir çocuğumuz gibi, senin yerin de başka ve doldurulamaz.
~ Senin, istediğini yapabilme yeteneğine, gücüne güveniyorum, inanıyorum.
~ Sen, sen olduğun için sevilmeye, kendin olarak gelişmeye layıksın.

 Doğan Cüceloğlu

3 yorum:

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...