27 Kasım 2013 Çarşamba

İyi ki doğdum, Otuz Beş bile oldum...

28 Kasım 1978
Salı
Tekirdağ

OTUZ BEŞ YAŞ ŞİİRİ
Yaş otuz beş!Yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak,yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.

Şakaklarına kar mı yağdı ne var!
Benim mi Allah'ım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar?
Neden böyle düşman görünürsünüz;
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?

Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler,o şevk;o heyecan?
Bu güler yüzlü adam ben değilim;
Yalandır kaygısız olduğum yalan.

Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız;
Hatırası bile yabancı gelir.
Hayata beraber başladığımız
Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir;
Gittikçe artıyor yalnızlığımız.

Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç farkettim taşın sert olduğunu.
Su insanı boğar,ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu,
İnsan bu yaşa gelince anlarmış.

Ayva sarı, nar kırmızı sonbahar!
Her yıl biraz daha benimsediğim.
Ne dönüp duruyor havada kuşlar?
Nerden çıktı bu cenaze?Ölen kim?
Bu kaçıncı bahçe gördüğüm tarumar?

Neylersin ölüm herkesin başında.
Uyudun uyanmadın olacak.
Kimbilir nerde,nasıl,kaç yaşında?
Bir namazlık saltanatın olacak.
Taht misali o musalla taşında.

Cahit Sıtkı TARANCI

40 yorum:

  1. Ailenle birlikte nice mutlu, sevgi dolu, sağlıklı bol kahkahalı yıllara
    sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Özlem'ciğim... :) Güzelliklerle kal... :)

      Sil
  2. Doğum gününüz kutlu olsun!! ;))

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. teşekkürler, ablacığım hep beraber inşallah... :)

      Sil
  4. Nice yillar bu siir benim orts okulda bir okul musamelesinde okudugum siirdi o gunleri hatirladim... ;) paylasim icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, ne güzel anılardır onlar... hep sevgiyle kal... :)

      Sil
  5. iyi ki doğmuşsun canım , nice yaşların hep sevdiklerinle inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım, öpüyorum seni ve oğlunu ;)

      Sil
  6. huzur dolu senelerin olsun inşallah...:)

    YanıtlaSil
  7. Doğum gününüz kutlu olsun. Sağlıklı ve mutlu nice senelere..

    YanıtlaSil
  8. Nice mutlu yaşlara, sevdiklerinizle :)))

    YanıtlaSil
  9. Nice mutlu huzurlu seneleriniz olsun inşallah..

    YanıtlaSil
  10. Nice sağlıklı, mutlu, huzurlu, cıvıl cıvıl, kıpır kıpır senelere..

    YanıtlaSil
  11. Huzur dolu bir ömür diliyorum,sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. biraz geç oldu ama :( iyiki dogdunnnnn

    YanıtlaSil
  13. Mutluluk, huzur, sağlık, güzellik, yaratıcılık dolu uzunnn bir hayat diliyorum :)

    YanıtlaSil
  14. Nice mutlu yaşların olsun canım :) Yeni yaşın sağlık mutluluk bol bol şans getirsin sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım güzel dileklerin için... :)

      Sil
  15. Nice sağlıklı ve mutlu yıllar dilerim :)

    YanıtlaSil
  16. Nice mutlu yıllarda, buralarda olmaya devam et !

    YanıtlaSil
  17. nice senelere efenim huzurlu mutlu ol inşallah :) bu arada yeniden blog dünyasına geri döndüm umarım beni unutmamışsınızdır beklerim :)


    http://tosbaganindunyasiyeniden.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  18. Nice güzel yaşlara hemşehriymişiz bu arada:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, ne güzel bir tesadüf aynı toprağın insanı çok uzak yerlerde karşılaşıyorlar :)

      Sil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...