6 Mart 2012 Salı

Ne Kadar Zenginsiniz?



Günlerden bir gün, zengin bir baba ailesini, özellikle de oğlunu köye götürdü. Bu yolculuğun tek amacı vardı, insanların ne kadar fakir olabileceklerini oğluna göstermek. Çok fakir bir ailenin çiftliğinde birkaç gün geçirdiler. Yolculuktan döndüklerinde baba oğluna sordu:


- İnsanların ne kadar fakir olabildiklerini gördün mü ?


- Evet! – Ne öğrendin peki? Oğlu cevap verdi:
...
- Şunu gördüm; bizim evde bir köpeğimiz var, onlarınsa dört. Bizim bahçenin ortasına kadar uzanan bir havuzumuz var, onlarınsa sonu olmayan bir dereleri. Bizim bahçemizde ithal lambalar var, onlarınsa yıldızları. Bizim görüş alanımız ön avluya kadar, onlarsa bütün bir ufku görüyorlar. Oğlu sözünü bitirdiğinde babası söyleyecek bir şey bulamadı. Oğlu ekledi.

- Teşekkürler baba, ne kadar fakir olduğumuzu gösterdiğin için!

Alıntı

10 yorum:

  1. Böyle ders verici hikayelere bayılıyorum :)
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Rica ederim... böyle güzellikleri sizlerle paylaşmaya da ben bayılıyorum...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  3. Bloğunuza bayıldım takipteyim
    Bu arada çok doğru bazen ne zenginlikler içinde fakir kalabiliyoruz..

    YanıtlaSil
  4. keşke hepimiz çocuklar kadar saf ve masum olabilsek yada hep çocuk kalabilsek :)

    YanıtlaSil
  5. güzel yazıların için teşekkürler aynı gün vakıt bulamıyorum, ama hepsini okuyorum..kızım elif 5 ay olacak. ondan kalan zamanlarda takıpteyim sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Fadicim güzel düşüncelerin için ben teşekkür ederim...Elif ne güzel bir isim öpücüklerimi gönderiyorum...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. (Tatlı bir şeyler) Evet
    haklısınız hepimiz çocuk olsak,
    Hadi olamıyoruz...
    İçimizdeki çocuğu unutmasak...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. (Bal yanağın hikayesi)
    Çok zarifsiniz teşekkürler...
    İçimizdeki, gönlümüzdeki,
    gözümüzdeki zenginliği keşfetmemiz dileği ile...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. (Nane maydonoz)
    Güzellikler görenin gözünde çoğalır.
    Değerli düşünceniz için teşekkürler...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...