16 Ağustos 2012 Perşembe

Demlenmiş Yaşam Öyküleri


Yıl 2027 Yeni Duygu sokağındaki kitap evi erkenden açıyor kapılarını yeni güne... Gün ki mutluluklara gebe, sürprizlerin habercisiydi... Demlenmiş Yaşam Öykülerini okurlarıyla paylaşmaya çoktan hazır... Fıstık yeşiline boyalı tahta kapısı açılınca, yine fıstık yeşine boyalı  pencerelerinden gülümseyen kitaplar, eski ve yaşanılmışlığın anılarıyla parlıyorlar ılıman güneşe karşı... Sahibi Dilek hanım 48 yaşında şen şakrak inadına gamsız mutlu bir kadın. Bu yıl oğlu Kayra' yı  üniversiteye yollaması yüreğinde geçiçi hüzünler bıraksa da gururu daha çok ağır basıyordu...  Aşçı eşi İsmail bey geç vakitlere kadar çalıştığı için Dilek hanım da zamanının büyük bir kısmını burada geçirıyor... Evlerinde saygı ve sevgiyi yoğun yaşıyor olmalarından, işyerinde de günlerine güzellik katarak  huzuru yakalamışlardı...
 Dışarıda ki sardunyaların kokusu rüzgar eşliğinde dans ediyor... Gelen okuyucunun haberini kapının üzerinde ki minik çan sesiyle bildiriyordu... Kasanın yanında camdan fanusun içinde sarı toplar, kitap satıldığında sahibiyle buluşurken içlerinden bir top seçiliyor, içi açıldığında el yazılarıyla yazılmış özlü sözlerden oluşma minik notlar çıkıyor ve kitap arasında yerini alıyordu... Bu uygulamayı çok şirin bulan okuyucular her pazartesi günü... Bilgisayar çıktısından hazırlanmış Pazartesi Eğlencesi isimli görsel şöleni daha çok seviyorlardı...
Arka balkonun çiçeklerle dolu oluşu pozitif bir hava oluşturuyor, renkleri ve kokularıyla Demlenmiş Yaşam Öyküleri'ne güzellik katıyorlardı... Bir iki dostun kahve içerken sohbet etmeleri ise ayrı bir zevk biriktiriyordu... Biriken dost sohbetleri, yaşayan insan sevgileri, bekleyen kitap satırları demliyordu yaşam öykülerini...

Dilek Afiyon Avcı

Laf Salatası 15 yıl sonra miminde sağolsun beni de mimlemiş... 15 yıl sonrasının hayallerimi paylaşmamı istemişti... Ben de bu mimi 15 yıl sonraki hayallerini paylaşmak isteyen herkese gönderiyorum.

15 yorum:

  1. Çok büyük keyif alarak okudum yazınızı..
    Hayallerimiz aynıymış aslında, ben de tıpkı sizin gibi bir kitapçı açmak isterdim hep, ama malum artık internetten yapıyoruz bütün alışverişleri, bu hayalim de geride kaldı gibi:(

    İnşallah bütün hayalleriniz gerçek olur..
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. Nesrin:
    Amin... Çok teşekkürler...
    Hayallerimiz gerçeklerimizin arkadaşı olsun ve birbirlerinden hiç ayrılmasın...
    Güzelliklerle kalın...

    YanıtlaSil
  3. canım ya inanmassın ama benimde hayallerimin arasında böyle güzellikler saklı. kurabiyem ,kekim ve sıcacık bir bardak çayimla beraber..hayaller hiç bitmesin... keyifle okudum gönlünden geçenlerin gerçekleşmesi dilegiyle sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. benimde hayellerim de antikacı olmak var ama olmuyor. Sizin hayelleriniz umarım gerçek olur.

    YanıtlaSil
  5. dilekcim 15 yıl sonra inşallah bu hayalin gerçek olur..Herşey gönlüce olsun canım..

    YanıtlaSil
  6. hayalini çok beğendim, inş bi an önce gerçekleştirirsin...

    YanıtlaSil
  7. Severek okudum. Aklımda hayalini kurarak. İnşallah dileğin, hayalin yerine gelir ve ilk müşterin ben olurum :D

    YanıtlaSil
  8. fadinin sanati:
    Teşekkürler canım...
    Umarım tüm güzel hayallerimiz gerçekleşir sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  9. acemi blogger:
    Olmuyor demeyin her işte bir hayır vardır...
    Hiç sorgulamamak lazım..
    Umuyorum hayra çıkan tüm güzel hayaller gerçek olur...
    Mutlulukla kalın...

    YanıtlaSil
  10. Sevil ASLAN:
    canım inşallah tüm güzel hayallerimiz hepimizin gerçek olur...
    Güzellikler yanında ruhunda olsun...

    YanıtlaSil
  11. Selma's world:
    teşekkürler...
    hepimizin inşallah...
    Sevgi ve neşe dolu bir gün dilerim...

    YanıtlaSil
  12. BERIL:
    Teşekkürler...
    Hemen iadeyi ziyarete geldim :))
    sizde HOŞGELDİNİZ...
    Mutlu kalın...

    YanıtlaSil
  13. ~Kitapların Dünyası~ :
    Teşekkürler çok zarifsiniz...
    İnşallah...
    Sizinde güzelliklere dair tüm dilekleriniz gerçek olsun...

    YanıtlaSil
  14. düşüncelerimiz bir noktada birleşti ben kitap cafe açacaktım sen benim yüreğimi okudun:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Yüreğimin İklimi:
    Teşekkürler...
    Kalp kalbe karşıymış...
    :)

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...