7 Ağustos 2012 Salı

Kahperengi


Ege’nin küçük bir kasabasının çok yoksul bir mahallesinde başlar Narin’in hikâyesi
Sevginin değil, mecburiyetin bir arada tuttuğu bir ailede büyüyen Narin ilk kez âşık olduğunda büyük bir hayal kırıklığı yaşayacak; hem ailesinden hem de bu aşktan kaçmak için eğitimini bahane ederek, gizlice İstanbul’a taşınacaktır. Büyük şehirde de zor günler beklemektedir genç kızı. Bir rastlantı sonucu tanıştığı Deniz, hem dostluğu hem de İstanbul’un renkli hayatını tanıtacaktır ona.
Yıllar geçer… Narin artık meslek sahibi, kendi ayaklarında üstünde duran ve Deniz’le birlikte renkli İstanbul hayatının tadını çıkaran bir kadın olmuştur. Ve karşısına yeniden o eski aşk çıkar. Yine imkânsız bir erkek olarak, başkasının sevgilisi olarak… Hem de…Hande Altaylı tam bir metropol hikâyesi anlatıyor bize. Tabii küçük kasaba sıkıntısının izleri de var bu hikâyede… Geçmişten de gelse, o izler de seziliyor hikâyede. Ve büyük bir aşk var. Karşı konulmaya çalışılan, direnilen ama vazgeçilemeyen. Okuru kendine sımsıkı bağlayan, ustaca kurgulanmış, günümüze ait bir roman Kahperengi.

Roman bittiğinde Esas kız Narin, Moskof Recep, Kara Hatice, Korkak Şadiye, Topal Mehmet, Komşu Ümmühan, Dost Deniz, Şımarık Irmak, Dengesiz Fuat ve aklıma şuan gelmeyen bir kaç isim zihimde dolap duruyor. Aklımda kalıcılık kazandırıyordu. Sevdim Tavsiye ederim ve Bu kitabın benim için üç minik hikayesi var...

Aralık ayıydı Hande Altaylı'nın her iki kitabınıilk çıktığı zamanlarda okumuş beğenmiştim... Yeni kitabın ne zaman çıkacağı konusunu merak ediyordum... Hande Altaylı'ya Twit atıp sordum. O da Nisan gibi umuyorum yazarak gülücük işareti göndermişti ve gerçekten nisan ayı geldiğinde kitap çıkmıştı :)))

Kitaplaşma etkinliğinde sağolsun arkadaşım Eylem kitabı bana gönderdi, teşekkür postum Burada Ve mutlu bir bekleyiş... Neyi mi?

Arkadaşım (Can dostum) Aylin kitabı öncesinde almış okuyalım diye ikimizin beraber başmalası için  beni bekliyordu. Kitap bana ulaştığında araya, İstanbul, Tekirdağ gibi şehirler arası gezme girince Aylin'le beklemeye aldık okuma programımızı... Kısacası her ikimizde müsait olmuş o İstanbul, ben Antalya olduğundan kitap arası yorumlarımızı telefonda ya da sms olarak birbirimize bildiriyorduk... Keyifli bir süreçten sonraki sonuç etkileyiciydi... :))
 
 

14 yorum:

  1. Çok sürükleyici kısa sürede bitirdiğim kitaplardan.Hande Altaylı'nın kitabını şlk defa okudum uslubunu ve sıkmadan anlatım biçimini beğendim diğer kitaplarınıda okuycam fırsat bulduğumda.

    YanıtlaSil
  2. Kitaptaki karakterlere aynı sıfatları kullanmışız :)

    YanıtlaSil
  3. cangz:
    Aynı düşünceler içersindeyiz kitaplarını sevmiştim ama en beğendiğim bu kitabı oldu...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Nilhan - Küçük Mucizem :
    Bazılarının kitapta lakapları bunlardı, diğer benzerliklerde
    tamamıyla aynı düşünceler içinde olmamızdan yoksa kopya çekipte kullanmadım haberin olsun :)))
    Öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Ne zamandır merak ettiğim bir kitap. Paylaşımın için çok teşekkürler canım.
    Sevgiler^-^

    YanıtlaSil
  6. kitabı çok merak ettim şimdi. inşallah en kısa zamanda okumayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
  7. okuyan:
    Canımsın umarım sen de keyifle okursun...
    Güzelliklerle kal...

    YanıtlaSil
  8. yaren:
    Tavsiye ederim, umarım sizde benim gibi keyif alırsınız...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. bu kitabı çok merak ediyorum ama elimde okunacak çok kitabım olduğu için alıp henüz okuyamadım..

    YanıtlaSil
  10. Sevil Aslan:
    Aslında çok özel olmadığı sürece ben de elimde kitap varken alıp okuma taraftarı değilim... Listemde alınacak öyle kitap varki, öncesinde elimdekileri okumalıyım diye dinliyorum iç sesimi :)))
    Sevgi ve seviçlerle...

    YanıtlaSil
  11. ben kopya çektiğini düşünmedim ki Dilek. Gerçekten tanımlamalara uyan birebir sıfatlar.Kara Hatice nasıl bir annedir öyle?
    Hele Şadiyenin tırsaklığı, Mehmet piçliğine başka hangi sıfat uygun gelirdi ki?
    demek istediğim kitap o kadar açık ve net ki herkesi aynı sonuçta birleştiriyor :D

    YanıtlaSil
  12. Takipteyim seni:)
    Güzel bir kitaba benziyor.

    YanıtlaSil
  13. Nilhan - Küçük Mucizem
    Canımsım:) aynı kitabı okuyupta birlikte fikirler üretmek aynı düşüncelere düşmek ne hoş oluyor... :)

    YanıtlaSil
  14. undenied :
    HOŞGELDİN:)
    tavsiye edilir efendim:)
    Güzel günler...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...