26 Kasım 2012 Pazartesi

En Güzel Tablo

 Antalya'nın güneşi dokunuyordu yüzlerine, yüzleri ki uyku hala geziniyordu gözlerinde... Biri kadın, diğeri erkek... İki kalp bir yürek... Birinin eşortmanları, diğerinin sabahlığı vardı üzerinde... Ev hali, evin en rahat saati... Sabah kavhaltısı birazdan edilecek, evin en küçük bireyi masayı şenlendirecekti... Masada sevgiyi aş ettiler, gülüşleri su. Ne peynir, ne zeytin, ne reçel, tatlanırdı olmasa bu sesler... Oğulları Kayra üç gün sonra üç yaşında olacaktı, üç dolu yıl, siyah beyaz hayatlarını rengarenk geçirmişlerdi onunla... o çocuk ki kalp atışları olmuştu yaşamlarında...
 
Sabah kahvelerini içerken kahve kokusunu içinlerine çektiler. Oğullarının hallerini de çiğerlerine... Ufaklık sütünü içtiğinde, dudağının üstünde kalmıştı beyaz leke... "Anne tomit odum" (Anne komik oldum) Diyordu gülümseyerek güzel yüzüyle ...
 
Adamın işe gitmesine bir iki saat vardı... "Hadi beraber çıkalım, gezeriz ben öyle işe giderim." Dedi evin erkeği... Kadın hemen hazırlanıp, oğlunu giydirdi... Çabucak evden çıktılar... Güneşin ışığını da yanlarına aldılar. Sımsacak yürüyüp yakındaki alışveriş merkezine gittiler...
 
Demlenmiş Yaşam Öyküleri'ni hatırlatmıştı yaşadıkları ve gördükleri Kız kulesi işlemeli semaver... Arabasında uyumuştu minik kalp atışları... Oturmuşlardı karı, koca birer bardak çay içmek için. Biri şekersiz, değeri iki şekerli... Semaver İstanbul kokuyordu... Çaylar plastik bardakta duruyordu... Her yudumda bir yerlere  yolculuk yapılıyordu... O yerlerde mutluluk barınıyordu...
 Alışveriş merkezinin kalabalığına inat bir köşede boş kalan sandalyeler dikkatlerini çekti... Oturdukları yere benzemeyen ap ayrı bir köşe, sarı duvarında bir tablo... Tavanından sarkan iki lamba, başka bir boyutta duruyordu sanki karşılarında...
En güzel tablo, sığdırabilmekti bir aileyi tek kareye... En güzel resim gerçekten gülümseyebilmekti objektiflere...

Dilek Afiyon Avcı

29 yorum:

  1. Maşallah sizlere :)

    Her gününüz böyle geçsin, ömrünüzün sonuna kadar...

    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  2. Nurdan Kanber:
    Değerli dileğiniz için Teşekkürler...
    Kalpten sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. maşallaaah size rabbim hiç bozmasın uzun yıllar.darısı başımıza diyelim

    YanıtlaSil
  4. Sabah sabah işe gelip ilk okuduğum post oldu bu, ve güne koccaman bir gülümsemeyle başlıyorum şimdi sayende:)
    İnsanın en büyük serveti huzuru... Huzur var yazında. Hep böyle mutlu olmanızı diliyorum.
    (Yazından anladığım kadarıyla sende benim gibi İstanbul aşığı bir Antalyalısın sanırım..:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. mutluluk ancak, bu kadar guzel anlatilabilirdi :) allah devamini getirsin insallah :))

    YanıtlaSil
  6. Oyyyy yerim o kayraı ben nasıl da ezilmiş büzülmüş rahat edicem diye arabasında..

    Güzel demişsin Dilekciğim sığabilmek bir kareye ve gülümsemek objektiflere...

    Hep böyle gülen kareler olsun anılarda..

    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. aynı karede gülen gözlerle bulunmak,onun kalpte hissetmek , mutluluğun resmi böyle bir şey ,Allah herkese nasip etsin ,daim etsin

    YanıtlaSil
  8. Harika bir tablo..Kelimeler çok güzel anlatmış aile,eş ve çocuk sevgisini..Kayra ile mutlu ve huzurlu günler geçirmenizi dilerim.

    YanıtlaSil
  9. Rabbim mutluluğunuzu daim eylesin.

    YanıtlaSil
  10. Dilekçim Kayra'na nice güzel yaşlar dilerim. Bu sevgi dolu aileniz daim olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  11. canım benim çok güzel bir gün olmuş.
    kuzumu öptüm.

    YanıtlaSil
  12. Nasıl güzel yazmışsın.Zevkle,keyifle okudum. Nazar değmesin size...

    YanıtlaSil


  13. Hayata da hep gülümsemeniz dileği ile..Esen kalın

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir yazı olmuş, sabah sabah kahve gibi geldi..İçten, samimi, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Dilek'cim her daim mutluluk ve huzur sizinle olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. masal okur gibi okudum, gülümsedim, mutlu oldum.. sizde çok mutlu olun hep, çok..

    YanıtlaSil
  17. çok içten harika bi yazı olmuş Allah mutluluğu sizden eksik etmesin kat kat artsın inş.

    YanıtlaSil
  18. ne güzelde yazmışsınız huzuru ve sevgiyi...

    YanıtlaSil
  19. Okurken hem duygulandım, hem gülümsedim.. Allah nazarlardan saklasın sizi, sevgilerle..

    YanıtlaSil
  20. harikasınız canım, Allah mutluluğunuzu daim etsin .Sen de çok güzel ifade etmişsin ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. canım kaç zamandır güzel yazını okumamıştık, hepimiz gülümsedik ALLAH huzuruna huzur, bol saglık daha nice güzellikler katsın, sizleri öpuyoruz İSTANBUL dan kocaman sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel anlatmışsın canım. Allah hep mutlu hep bir arada tutsun sizi kocamn öptüm sımsıkı sardım seni.

    YanıtlaSil
  23. mutluluğunuz daim olsun inş. ne güzel anlatmışsın aileni.

    YanıtlaSil
  24. Bu güzel tabloya maşallah diyorum. Her gününüz böyle geçsin :) sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. tosbağanın dünyası, burcu, eda, Bal Yanağın Hikayesi, güzellikler dünyası, özlem ce, acemi blogger, Nilhan - Küçük Mucizem, bir kase lezzet, Damla, hikayelerdirgeriyekalan, Hilal Akıncı, jale, Sevgi, amphitrite, Gülhan Miray, Nesrin, kitap eylemcisi, fadinin sanati, Sade Kahve (ECE), Selma's world, ve Başak hepinize güzel ve içten sözlerinizi için çok teşekkür eder, mutlulukları daima beraberce yaşamamızı dilerim... İyi ki varsınız! :)

    YanıtlaSil
  26. wow süper yazmışsın
    http://zoomlabakalim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  27. oğuz akdeniz:
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  28. GAZETEDEKİ YAZILARINDAN SONRA KALEMİNİ NE KADAR ÇOK ÖZLEDİĞİMİ BİR KEZ DAHA HATIRLADIM GÜZEL GÜNLERİN DAİM OLSUN ELİNE KALBİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  29. Adsız:
    İsim yazmamışsınız ama öyle eski okuyucularımla karşılaşmak beni çok mutlu ediyor, değerli sözleriniz için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...