28 Nisan 2012 Cumartesi

Aile Bilgeliği



Bir de oğlum imzalı :)

"Robin Sharma kitapları tüm dünyada insanların mükemmel bir hayat yaşamalarına yardımcı oluyor."
-Paulo Coelho

Uzun zamandır elimde olan kitabımı bitirdim:) ve yine sevdim, Ferrari'sini Satan Bilge ile başlayan yolculuğum, Koza Kelebeği Bilmez, Sen Ölünce Kim Ağlar isimli kitapları ile devam ederken Aile Bilgeliği ile durağa geldi... Durak diyorum, çünkü yolum bitmedi... Robın Sharma Kitaplarını çok severek okuyorum. İyi bir rehper olduğuna inanıyorum... Kitaptan beni etkileyen satıları burada paylaşmak istedim...

* Çoğu insan ölümle burun buruna gelmeden yaşamın gerçekten ne anlama geldiğini keşfedemiyor. Daha sonra ölümlü oldukları gerçeğiyle karşı karşıya gelince, yaşamın en derin anlamlarını kavrayıp , şimdiye kadar ıskaladıkları herşeyin farkına varıyorlar.

Yaşam, bu açıdan acımasız olabilir.Bize sunduğu hediyeler çoğu zaman son ana kadar gözümüze çarpmayabilir.Gençken ve önümüzde uzanan koca bir hayat varken yaşamayı ertelemeye meyilliyizdir.

''Gelecek yıl doğada daha çok vakit geçireceğim'' ya da ''daha çok gülüp,daha çok seveceğim'' ''Gelecek yıl çocuklarımla daha çok vakit geçirip en iyi edebiyat eserlerini okuyacağım''

''Gelecek yıl daha çok günbatımı izleyip daha iyi arkadaşlıklar kuracağım.Ancak şu anda yapmam gereken işler ve buluşmam gereken insanlar var''

Bunlar içinde yaşadığımız çağın standart nakaratları.Ancak ben, eğer yaşama karşı harekete geçmezseniz, onun size karşı harekete geçeceğini öğrendim.Günler haftalara, haftalar aylara dönüşür ve siz ne olduğunu anlamadan yaşamınız geçip gidiverir.

Bilgeliğin ana teması çok açık: Varsayıldığı gibi yaşamayı bırakıp tasarladığınız şekilde yaşamaya başlayın.Oyuna yeniden dahil olup kalbinizin derinliklerinde yatan ve yaratmanın kaderinizde yazılı olduğu o zengin gerçekliği yaratmak için bir adım atın. Ölüm döşeğinde yatarken, sürmüş olmayı isteyeceğiniz yaşamı sürmeye başlayın...

* Hayatınızın sonunda çok önemli olduğunu düşündüğünüz şeylerin aslında çok önemsiz ve çok önemsiz olduğunu düşündüğünüz şeylerinse en önemli  şeyler olduğunu anlayacaksınız...

* Babam hep cenaze arabasını takip eden bir evden eve nakliye kamyonu görmediğini söylerdi.

* Yaşamın sıcaklığıyla kavrulup yağmuruyla sırılsıklam olmanın bana çok faydası oldu...

* "İnsanın mutluluğu ya da mutsuzluğu kazandığı altın ya da eşyayla bağlantılı değildir. Mutluluk ya da üzüntü kişinin ruhundadır. Bilge bir kişi her yerde evindeymiş gibi hisseder. Evrenin tümü onurlu bir ruhun evidir."         (Demokritos)

* İşin püf noktası daha çok değil, daha zekice çalışmak...

Sanırım bu kadar yeter, kitabın tamamını okumanın daha zevkli olacağını biliyorum...Aslında bir solukta bitecek kitaplardan fakat benim için kitap okumak aralıklı bir durum oluyor... Oğluşum'a vakit ayırmanın keyfini yaşıyorum:)))



6 yorum:

  1. Oğlun tarafından imzalanması çok iyi olmuş.Tanıtım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. (Kitap Cumhuriyeti)
    :)) Oğlumsuz olmuyor:)
    Burada olduğun için ben teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Okuduğumda büyük zevk almış ve içinden bir sürü notlar yazmıştım.
    Keyifli günler dilerim..

    YanıtlaSil
  4. (İlknur AKPINAR)
    Sizde ki benzeri notlar bende de birikti...
    Güzellikler dilerim...

    YanıtlaSil
  5. Canim bloguma biraktigin güzel yorum icin cok tesekkürler. bu aralar pek yazamiyorum bloguma baharin etkisi olabilir bilmiyorum yada hamileligin verdigi bir seydir.

    YanıtlaSil
  6. (♥ NeSLiNaMe ♥)
    Her mevsim bahar tadında geçsin diliyorum...
    Allah bebişini kucağına almayı nasip eder inşallah...
    Değerini bil bu günlerinin öyle güzel bir duygu ki,
    Rabbim isteyen herkese nasip etsin...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...