12 Mayıs 2012 Cumartesi

Hayat Hamurum


Yarın anneler günü ve tüm mutluluk kıpırtılarıyla kutlanacak. Ben bütün annelerin bu güzel ve özel gününü kutlarken, birde tüm bayanları hatırlamak istiyorum... Ve herbirinin anne adayı olduğunu düşünerek anneler gününü kutluyor yıllar önce yazdığım bu yazıyı paylaşıyorum...

Hasretin boyut değiştiriyor git gide… Bazen insanlar mevsimleri takınır ya üzerine, ben de sonbaharı çok yakıştırıyorum kendime. Sanki sarı yaprakları saçlarıma dolanıyor, ayın yağmurları yanaklarımı ıslatıp, rüzgar mevsim şarkılarını benim için çaldırıyor…  Bu günlerde içime sığmayan bir hüzün var hayat çizginde…Çizilen hatları yaşadıklarıma yansıyıp nasır yapıyor yüreğimde…

İlk önce kokunu özlüyorum, cennetleri andıran kutsallığıyla… Sonra melek yüzünü getiriyorum aklıma, şiir gibi okunan bir solukta… Ellerin bir demet papatya, beyazı zerafetlendiren tarafıyla… Bebeğim seni özlüyorum, gönlümde yanan aşk-ı sıcaklığıyla… Gül yaprağı gibi yanağın, gözleri mi yumsam sanki hemen dudağımda…ne vakit bir ninni duysam, hayalin kucağımda…

Oğlum,  Kuzum annen seni unutmadı, sen dünüm değil yarınımsın. Alın yazın yaşamında yüce kılınsın… Ak günlere bulan da, kara gecelerde karalanma! Süt kokulu küçük kalp atışım, ağlasan benim gözyaşımsın… Hastalansan uykusuzluğum, mutsuz, huzursuz, çöllerde rehin kalmışçasına susuzluğumsun. Yavrum, hayat hamurum, nasıl şekil alıp, yaşamla nasıl yoğrulursun?

Özlemin şekilleniyor gün geçtikçe… Bazen insanlar günleri takınırlar ya üzerine, bende geceyi çok yakıştırıyorum kendime. Sanki yıldızları saçlarıma dolanıyor, ay ışığı yüzümü aydınlanıp, gece kuşları şarkılarını benim için çalıyor… Bu günlerde kalbime sığmayan bir karmaşa var yaşam yönümde… Uzanan yolları yaşadıklarıma yansıyıp kalıp yapıyor belleğimde…

Sonra yüzünü getiriyorum düşüncelerime, saçlarındaki kadifeyi ömrüme tül etmez miyim? Kirpiğindeki siyahı gözüme mil diye çekmez miyim? Anne diyebilsen kınalı kuzum, ben canımı sana daha fazla ömür diye, canına can diye vermez miyim? Sanki dudakların kızılcık, küçük kırmızıcık… Gülüversen annene birazcık. Varlığın resim olsa, ben renklerini boyayamadım. Adın kaderin, karakterin olsa da ben ismini koyamadım. Bağışla oğlum, daha babanı bulamadım, henüz seni doğuramadım…

12 yorum:

  1. Dilek...

    Dağıldım sabah sabah.. Çok güzeldi..
    Ben de bu vesile ile anneler gününü kutluyorum şimdiden..

    YanıtlaSil
  2. bu nasıl bir çağırış böyle.. çok çok duygulandım inan..

    YanıtlaSil
  3. (Adanın Annesi)
    Canım teşekkür ediyorum...
    Beğendiğine sevindim...
    Günümüz güzel olsun...

    YanıtlaSil
  4. (Sevgi)
    Sevgicim ruhuna dokunabilmek ne güzel...

    YanıtlaSil
  5. Dilekcim bu nasıl bir duygu derinliği böyle.Bende daldım ama seni bulamadım.Sen daha da derindesin.Senin de anneler günün şimdidenkutlu ve mutlu olsun..

    YanıtlaSil
  6. (canan beycan)
    Canım teşekkürler...
    İnanıyorum ki duygularımızın derinliğinde yanyanayız...
    Bu denli dokunabiliyorsak kalplerimize bu yakınlığımızın bir simgesidir...

    YanıtlaSil
  7. Senin de anneler gunun kutlu olsun canim.
    O guzel ve icten dusuncelerin icin yorum yapamayacagim cunku dagildim:( Cok anlamli, cok huzunlu, cok sevgi yuklu...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. (papatya)
    Ne kadar naziksiniz çok güzel sözleriniz için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Dilek Hanım,

    Her iki bolgumu da izlemeye almışsınız; öncelikle bunun için teşekkür ederim.

    Yukarıdaki yazınızı da vesile yaparak Anneler Gününüzü içtenlikle kutluyor; özlediğiniz şehirden sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  10. (Nurdan)
    Nurdan hanım çok teşekkür ediyorum size...
    Özlediğim şehrin selamıyla gelmişsiniz:) Her zaman beklerim...
    Ben de Antalya sıcaklığında gönderiyorum sevgilerimi...

    YanıtlaSil

Değerli Düşünceleriniz İçin Teşekkürler...